Τίτλος: “Ενθαρρύνοντας και προάγοντας τη μάθηση για όλους, μέσω βέλτιστων πρακτικών με "άρωμα" Ευρώπης.”
Είναι γενικά αποδεκτό ότι βασικό στόχο της εκπαίδευσης στη σημερινή Κοινωνία Μάθησης αποτελεί όχι μόνο η διδασκαλία πυρηνικών γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα.
Στη βάση των παραπάνω πληροφοριών και δεδομένων των εξελίξεων στο ευρύτερο κοινωνικό γίγνεσθαι, το σχολείο μας ως ζωντανός οργανισμός καλλιεργεί τα τελευταία χρόνια την υιοθέτηση ενός κοινού οράματος ανάπτυξης και βελτίωσης της σχολικής μας μονάδας με τη συνεισφορά όλων των μελών του.
Πρωταρχικός στόχος είναι αφενός η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων όλου ανεξάρτητα του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου μέσω της αξιοποίησης της Ευρωπαϊκής εμπειρίας, αφετέρου η παροχή μιας πιο ελκυστικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διαφοροποιημένες ανάγκες και τις διαφορετικές προσδοκίες των μαθητών μας.
Στα πλαίσια λοιπόν του προαναφερθέντος προγράμματος πραγματοποιήθηκαν δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας προς τη Φλωρεντία, από τις 23 μέχρι και τις 28 Μαΐου 2022. Οι εκπαιδευτικοί μας, παρακολούθησαν δύο διαφορετικά σεμινάρια και είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές, να αναπτύξουν το σύνολο των δεξιοτήτων τους και να ανακαλύψουν καινοτόμες στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης για μεγαλύτερη επιτυχία των μαθητών τους.
Για περισσότερη ενημέρωση στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://dim-lemesos20-lem.schools.ac.cy/data/uploads/epikaira/_tupou_plorentia.docx
Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Μαίρη Λαζάρου ταξίδεψε στη Βαρκελώνη από τις 16 Μαΐου μέχρι τις 22 του ίδιου μήνα και παρακολούθησε εξαήμερο σεμινάριο με θέμα «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention». Σ’ αυτό το εξαήμερο σεμινάριο συμμετείχαν δεκατρείς συνάδελφοι από Ελλάδα, Πολωνία, Ιταλία και Ουγγαρία. Πιο συγκεκριμένα, οι συνάδελφοι αυτοί ήταν από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από την προδημοτική μέχρι και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο στόχος του σεμιναρίου αυτού ήταν να χρησιμοποιηθούν θετικά οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις που λαμβάνουν χώρα στο σχολικό περιβάλλον, δίνοντας ευκαιρία στους μαθητές για ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, μέσω της αποδοχής διαφορετικών καταστάσεων και ιδεών. Επίσης, μας δόθηκε η ευκαιρία να αυξήσουμε την ικανότητά μας να μοντελοποιούμε και να ενθαρρύνουμε την ενεργητική ακρόαση, την ενσυναίσθηση και την συναισθηματική νοημοσύνη μεταξύ των σημερινών μαθητών μας και των ενεργών πολιτών του αύριο.
Για περισσότερη ενημέρωση στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://dim-lemesos20-lem.schools.ac.cy/data/uploads/epikaira/-barkelne-2022_mare.docx
Επιπρόσθετα, η εκπαιδευτικός Ευτυχία Ιωακείμ παρακολούθησε το πρόγραμμα “Digital Game-Based Learning and Augmented Reality for Schools”. Στο εξαήμερο σεμινάριο συμμετείχαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από Γερμανία, Ουγγαρία, Σερβία, Κροατία, Ιταλία και Ελλάδα.
Αναλυτική ενημέρωση για το συγκεκριμένο σεμινάριο στον πιο κάτω σύνδεσμο:
https://dim-lemesos20-lem.schools.ac.cy/data/uploads/epikaira/-tpou_eutuca.docx
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας περιηγήθηκαν επίσης σε διάφορα αξιοθέατα στη Βαρκελώνη όπως η πλατεία της Καταλονίας, η Βασιλική της La Sagrada Familia, το πάρκο Guel, το μουσείο Fundació Joan Miró κ.α.
Πόρτο 26.6.2022 -1.7.2022
ERASMUS+ ΚΑ1: Το K’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού στο πανέμορφο Πόρτο, τη χρωματιστή πόλη της Πορτογαλίας
Στα πλαίσια του Ευρωπαικού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 «Ενθαρρύνοντας και προάγοντας τη μάθηση για όλους, μέσω βέλτιστων πρακτικών με "άρωμα" Ευρώπης» που αφορά στη κινητικότητα προσωπικού του σχολείου για επιμόρφωση στην Ευρώπη,το σχολείο μας, Κ´ Δημοτικό Αγίου Παντελεήμονα Λεμεσού πραγματοποίησε ακόμη τρεις κινητικότητες στο πανέμορφο Πόρτο στην Πορτογαλία από τις 26 Ιουνίου μέχρι και την 1η Ιουλίου 2022.
Οι δύο εκπαιδευτικοί, Μαριαλένα Χριστοδουλίδου και Μαρίνα Γρηγορίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα Educational Leadership μαζί με συναδέλφους πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από Κροατία, Γερμανία, Φινλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Σικελία ,Εσθονία και Ισπανία.
Η εκπαιδευτική ηγεσία έχει άμεση σχέση με την αποτελεσματικότητα κάθε σχολικής μονάδας.Η καλή ηγεσία στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών.Οι διευθυντές σχολείων θα πρέπει να συνεργάζονται με το προσωπικό για να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις δεξιότητές τους για προσωπική ανάπτυξη, καθώς και τα κενά γνώσης τους.
Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας κουλτούρας ενδυνάμωσης, αυτοκατευθυνόμενης μάθησης και υπευθυνότητας. Επιπλέον, η παροχή παραδειγμάτων μπορεί να δείξει πώς το εκπαιδευτικό προσωπικό μπορεί να βελτιώσει τη διδακτική του ικανότητα.
Η καλή ηγεσία στα σχολεία είναι η πρακτική της ενθάρρυνσης και της διευκόλυνσης της διδακτικής εμπειρογνωμοσύνης σε όλο το σχολείο για την επίτευξη ισχυρού ρυθμού προόδου για όλους τους μαθητές. Αυτή η ηγεσία μπορεί να καθοδηγηθεί από διευθυντές και εκτελεστικό προσωπικό σε παραδοσιακούς ηγετικούς ρόλους, καθώς και από διευθυντές σχολείων και δασκάλους χωρίς καθορισμένους ηγετικούς ρόλους.
Για το διδακτικό προσωπικό και τους μελλοντικούς ηγέτες στον τομέα της εκπαίδευσης, είναι σημαντικό να κατανοήσουν ποιο είναι το σημείο αναφοράς για την καλή ηγεσία στα σχολεία και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να οδηγήσει σε διαρκή και βιώσιμη αλλαγή.
Είναι δεδομένο ότι η καλή ηγεσία στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών.Οι διευθυντές σχολείων θα πρέπει να συνεργάζονται με το προσωπικό για να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις δεξιότητές τους για προσωπική ανάπτυξη, καθώς και τα κενά γνώσης τους.Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας κουλτούρας ενδυνάμωσης, αυτοκατευθυνόμενης μάθησης και υπευθυνότητας. Επιπλέον, η παροχή παραδειγμάτων μπορεί να δείξει πώς το εκπαιδευτικό προσωπικό μπορεί να βελτιώσει τη διδακτική του ικανότητα.
Όπως έχει ήδη προαναφερθεί την ίδια περίοδο, ακόμη μια εκπαιδευτικός παρακολούθησε δομημένο σεμινάριο επιμόρφωσης στον ίδιο προορισμό.
Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Μάρα Κυρίλλου παρακολούθησε το πρόγραμμα «Digital marketing strategies for schools”. Στο συγκεκριμένο εξαήμερο σεμινάριο συμμετείχαν συνάδελφοι από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες από Ιταλία, Φινλανδία, Σουηδία, Λιθουανία, Γερμανία και Κροατία.
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας στρατηγικής “ψηφιακού μάρκετινγκ” είναι η κατανόηση των στόχων του σχολείου. Χωρίς να γνωρίζετε τι στοχεύει το σχολείο σας χρησιμοποιώντας το “digital marketing”, δε θα έχετε τα αποτελέσματα που προσδοκείτε. Κάντε τους στόχους του σχολείου σας όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένους και σαφείς.
Η συμμετέχουσα είχε την ευκαιρία να επιμορφωθεί σε θέματα όπως γνωριμία με το γενικό σκοπό του digital marketing, ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων για τη βελτίωση της τρέχουσας παρουσίας του σχολείου σε ψηφιακά κανάλια (Blog, Facebook, Linkedin και άλλα εργαλεία) και ενσωμάτωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον ιστότοπο του σχολείου με ελκυστικό τρόπο. Η χρήση αυτών των εργαλείων αυξάνει την επισκεψιμότητα του σχολικού ιστότοπου. προωθώντας περιεχόμενο μέσω των πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης, ενισχύοντας έτσι τη συνολική διαδικτυακή παρουσία του σχολείου που κατ’ επέκταση δημιουργεί ισχυρότερες συνδέσεις μεταξύ σχολείων και κοινοτήτων.
Συμμετέχοντας στο συγκεκριμένο σεμινάριο, η εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να βελτιώσει τις τεχνικές της δεξιότητες σε ό,τι αφορά στον σχεδιασμό και στην αξιοποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου.
Για λεπτομερέστερη ενημέρωση ακολουθείεστε τον σύνδεσμο:
Θεσσαλονίκη 17.10.2022 - 22.10.2022
ERASMUS+ ΚΑ1: Το K’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού στην όμορφη Θεσσαλονίκη
Το K’ Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παντελεήμονα Λεμεσού, πραγματοποίησε ακόμη μια κινητικότητα στα πλαίσια του ευρωπαȉκού προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ1 «Ενθαρρύνοντας και προάγοντας τη μάθηση για όλους, μέσω βέλτιστων πρακτικών με "άρωμα" Ευρώπης» που αφορά στην κινητικότητα προσωπικού του σχολείου για επιμόρφωση στην Ευρώπη. Η κινητικότητα είχε «άρωμα» ελληνικό κι έλαβε χώρα στην πανέμορφη Θεσσαλονίκη, από τις 17 μέχρι και τις 22 Οκτωβρίου 2022.
Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός του σχολείου Δέσπω Παναγή παρακολούθησε το πρόγραμμα “Effective Schools: a step ahead”. Στο εξαήμερο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από Βέλγιο, Λιθουανία και Κύπρο.
Το σεμινάριο ήταν χωρισμένο σε 3 μέρη. Το πρώτο μέρος ήταν θεωρητικό και αφορούσε την παράθεση και μελέτη της σύγχρονης βιβλιογραφίας σχετικά με τις επικρατέστερες θεωρίες για τα αποτελεσματικότερα στυλ εκπαιδευτικής ηγεσίας στη σύγχρονη εποχή. Μέσα από σχετικά βίντεο, ανταλλαγή απόψεων και μελέτες περιπτώσης σχολείων, αναδείχθηκε η σημασία υιοθέτησης του «Μετασχηματιστικού Μοντέλου Ηγεσίας» (Transformational leadership style) σε συνδυασμό με το «Ανυψωτικό Μοντέλο Ηγεσίας» (Uplifting Leadership) του μεγάλου θεωρητικού Fullan. Σύμφωνα με αυτά, ο διευθύνων ενός εκπαιδευτικού οργανισμού δρα συστημικά, δημιουργεί μαθησιακές κοινότητες (learning communities) και προωθεί την έρευνα δράσης (action research) μέσα από συλλογικές/συνεργατικές προσεγγίσεις για καθορισμό των στόχων του οργανισμού. Επιπλέον, καλωσορίζει καινοτόμες δράσεις, εμπνέει, θέτει υψηλές προσδοκίες, ενεργοποιεί την ομάδα του και οδηγεί προς την επιτυχή επίτευξη των στόχων της μονάδας. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση και πρακτική άσκηση των διευθυντών προς τα δύο αυτά ηγετικά στυλ για αύξηση και βιωσιμότητα (sustainability) των οποιονδήποτε αποτελεσμάτων στις σχολικές μονάδες.
Το δεύτερο μέρος ήταν πρακτικό και μέσα από εργαστήρια (workshops) οι εκπαιδευτικοί εξασκήθηκαν στις γενικές/οριζόντιες δεξιότητες που πρέπει να κατέχουν οι ηγέτες εκπαιδευτικοί στον 21ο αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, τονίστηκε η «ενεργητική ακρόαση» (active listening) ως βασική δεξιότητα ενός/μιας πετυχημένου/νης διευθυντή/ντριας, και κατ’ επέκταση αναδείχθηκε η αξία της καθοδήγησης «mentoring» ως βασική μέθοδος αποτελεσματικής εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.
Επιπλέον, μέσω της μεθόδου του δράματος (drama workshops) και του παραδείγματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, διαφάνηκαν με δημιουργικό τρόπο οι ιδιότητες που πρέπει να κατέχει ένας/μία διευθυντής/τρια-ηγέτης/ηγέτιδα για να είναι «αυθεντικός/ή» αντί «εξουσιαστικός/ή» (authenticity Vs authority). Ακόμα μια φορά τονίστηκε η ανάγκη επιμόρφωσης των διευθυντών/τριών προς αυτή την κατεύθυνση.
Τέλος, το τρίτο μέρος περιέλαβε επίσκεψη σε σχολεία ( νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο) όπου οι συμμετέχουσες/οντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να δουν από κοντά καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόστηκαν πρακτικά και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τον βαθμό αποτελεσματικότητάς τους.
Παράλληλα με το σεμινάριο, οι συμμετέχουσες/οντες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης της Θεσσαλονίκης και να επισκεφθούν το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης με τη συνοδεία επαγγελματία ξεναγού. Δεν έλειψαν, βέβαια, και οι γευστικές απολαύσεις από την παράθεση δείπνων με εδέσματα από αυθεντική ελληνική κουζίνα.
Βλέπε σχετική δημοσίευση:
Erasmus+ πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών ΚΑ1 (2018-2020)
Το Σχολείο μας για πρώτη φορά έχει πετύχει τη συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus + ΚΑ1 μέσω του οποίου θα υλοποιηθούν σχέδια κινητικοτήτων εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, τα δύο ακαδημα'ι'κά χρόνια 2018-2020.
Αναλυτικότερα, εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, ώστε να επιμορφωθούν και να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα και σύχρονες καλές πρακτικές.
Τίτλος του προγράμματος μας:
"Ο εκπαιδευτικός του 21ου αιώνα - Με το βλέμμα στο μέλλον: Πολυθεματική επιμόρφωση προσωπικού για μια πολυδιάστατη εκπαίδευση ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ".
Τα Σχέδια Κινητικότητας των εκπαιδευτικών είναι μία από τις πιο σημαντικές Δράσεις του Προγραμματος Erasmus+. Ο σκοπός της Δράσης είναι να παρέχει ευκαιρίες για την κινητικότητα ατόμων για εκπαίδευση, κατάρτιση, τοποθετήσεις και εθελοντισμό στο εξωτερικό. Τα Σχέδια Κινητικότητας στοχεύουν να υποστηρίξουν τους συμμετέχοντες στην απόκτηση μαθησιακών αποτελεσμάτων (γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων) με σκοπό την βελτίωση της προσωπικής εξέλιξης, την αύξηση των πιθανοτήτων εργοδότησής τους και την επαγγελματική εξέλιξη αυτών που δουλεύουν στους τομείς της Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας με την προοπτική της βελτίωσης της ποιότητας και ανάπτυξης καινοτομιών στους τομείς της Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας στην Ευρώπη. Τα Σχέδια στοχεύουν επίσης στην βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων των συμμετεχόντων, της πολιτισμικής συνειδητότητας και γνώσεων για τις εμπλεκόμενες χώρες προωθώντας έτσι ένα αίσθημα Ευρωπαϊκής ταυτότητας και ιθαγένειας. Σε επίπεδο οργανισμού, η συμμετοχή σε τέτοια Σχέδια αυξάνει τη διεθνική διάσταση των οργανισμών, υποστηρίζοντας συνέργειες και προωθώντας την αναγνώριση δεξιοτήτων και γνώσεων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες.
Κινητικότητες σχολικής χρονιάς 2018-2019
Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 που συμμετέχει το σχολείο μας κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2019, έγιναν 4 κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας με στόχο την επιμόρφωση τους.
1) Ρώμη- Ιταλία “Conflict mediation: Innovative approaches to teaching” 18/2/2019-22/2/2019. Συμμετείχε ο συνάδελφος Κυριάκος Πετούσσης ο οποίος αναφέρει τα ακόλουθα σχετικά με το περιεχόμενο του σεμιναρίου :
"Τον Φεβρουάριο του 2019 συμμετείχα σε πενταήμερο σεμινάριο του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη. Αν και το θέμα μας ήταν η διαμεσολάβηση σε περιστατικά σύγκρουσης (conflict mediation), ο οργανισμός που μας φιλοξένησε διεύρυνε το εν λόγω θέμα και συνεπώς εξερευνήσαμε γενικότερα τις λεπτές ικανότητες (soft skills) όπως αυτές εφαρμόζονται σε κάθε είδος επικοινωνίας με τους ανθρώπους. Μελετώντας διάφορα μοντέλα που εφάπτονταν με τα προσωπικά ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας αναφορικά με νέες τεχνικές επίλυσης προβλημάτων και αναχαίτισης συγκρούσεων εντός των σχολικών μονάδων αλλά και γενικότερα του ευρύ κοινωνικού και οικογενειακού περιβάλλοντος".
2) Πειραιάς- Ελλάδα “Innovative Teaching Methods” 25/2/2019-1/03/2019. Συμμετείχε η συνάδελφος Μαριαλένα Χριστοδουλίδου. Στα πλαίσια του σεμιναρίου που διήρκησε 5 μέρες έγινε παρουσίαση και πρακτική εφαρμογή των ακόλουθων καινοτόμων διδακτικών μεθόδων:
*The project method
*Role play games
*Theatre in education
*Debate
*Brainstorming
*Mind mapping
*The ethical dilemma
*The field study
*Community mapping
3) Πράγα-Τσεχία “Game based learning and Gamification” 18/03/2019-22/03/2019. Συμμετείχε η συνάδελφος Αντριάνα Χαραλάμπους.
4) Πράγα-Τσεχία “Innovative approaches to Teaching” 18/03/2019-22/03/2019. Συμμετείχε η συνάδελφος Μάρα Κυρίλλου.
Στη συνέχεια φωτογραφίες από τις κινητικότητες στη Πράγα όπως και προσωπικές εμπειρίες των συμμετεχόντων.
«Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας επισκεφτήκαμε την Πράγα – Τσεχία ( 18-22/3/2019 )και παρακολουθήσαμε κάποια επιμορφωτικά σεμινάρια! Τα σεμινάρια είχαν διάρκεια 5 μέρες! Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και να πειραματιστούμε με καινούριες μεθόδους διδασκαλίας και εργαλεία υποβοήθησης της μάθησης! Συγκεκριμένα, παρακολουθήσαμε δύο διαφορετικά σεμινάρια: Game based learning and Gamification και Innovative approaches to Teaching.
To Game based learning and Gamification ασχολήθηκε με τα ακόλουθα θέματα:
Educational Practices Across Europe, Using Games and Game Strategies for Enhancing Learning, Critical and Creative Thinking Through Games, Finding Resources for Lessons, Using Mobile Devices to Support Learning, Learning Coding Through Videogames, Using QR Codes, Online Simulation Games, Outdoor Games for Active Learning, Digital Storytelling.
Το Innovative approaches to Teaching ασχολήθηκε με τα παρακάτω:
Critical and creative thinking, how can it be developed?, Inquiry based learning, Task based learning, Gamifying the Classroom, Using ICT tools for assessment, Dealing with multicultural classes, Adapting teaching materials to suit the needs of differentiated classes, Metacognition - teaching students to learn, ICT as a tool for development of creativity and critical thinking.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία για μας, τόσο σε εκπαιδευτικό επίπεδο, όσο και σε κοινωνικό, αφού είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ν’ ανταλλάξουμε ιδέες που θα βελτιώσουν το επίπεδο διδασκαλίας μας!»
Αντριάνα Χαραλάμπους, Μάρα Κυρίλλου
5η Erasmus + Mobility, Πράγα 27-31 Μαΐου 2019, "Special Needs"
Ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Οράτιος Ιεροδιακόνου, συμμετείχε σε εκπαιδευτική κινητικότητα στην Πράγα, Τσεχία, την περίοδο 27-31 Μαΐου 2019 με θέμα την Ειδική Εκπαίδευση (Special Needs). Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκαν οι πιο κάτω θεματικές ενότητες:
Module 01 – Special needs: theoretical background (physical disorders, psychiatric disorders, emotional problems, behavioural problems, learning disorders (or disabilities, gifted and talented children)
Module 02 – Integration and inclusion, exclusion, mainstreaming, identification risks, factors and barriers Module 03 – Communication and cooperation with parents and family, examples of the best practices Module 04 – Information easy to read and understand
Module 05 – Structural learning for students with autism, Individual Education plan
Module 06 – Dealing with Dyslexia, ADD and ADHD in an Inclusive classroom,
Module 07 - Drama and Art activities for cognitive learning
Module 08 – Activities for gifted and talented children
Module 09 --Developing creative thinking, (Task Based Learning, Problem Based Learning, Experiential Learning, Real World Task)
Module 10 – Teaching multicultural classes (mutual understanding and respect)
Module 11 – Use of ICT, Project Based learning and cross curricular activity in an inclusive classroom.
Το εκπαιδευτικό μέρος του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικό γιατί αφενός παρουσιάστηκαν οι νέες ιδέες και πρακτικές στον τομέα των ειδικών αναγκών, αφετέρου εξετάστηκαν οι πρακτικές εφαρμογές τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι συζητήσεις για την τάση στη δημόσια εκπαίδευση για καθολική ενσωμάτωση των παιδιών με ιδιαιτερότητες στη συνηθισμένη τάξη. Επισημάνθηκαν οι εκπαιδευτικές δυσκολίες σε σχέση με τον τρόπο που εφαρμόζεται σε κάθε χώρα, ενώ έγιναν αναφορές για καλές πρακτικές. Εκφράστηκαν επίσης αντίθετες απόψεις σε σχέση με την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική τάση, κυρίως λόγω των προβλημάτων που επιφορτίζονται στη συνηθισμένη τάξη και τη συνεπακόλουθη μείωση του εκπαιδευτικού επιπέδου της. Παρουσιάστηκαν απόψεις για τη δημιουργία ειδικών τάξεων, καθώς και προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης για την ευκολότερη ένταξη στον εργασιακό χώρο.
6η Erasmus+ Κινητικότητα Όσλο, Αύγουστος 2019
Τον Αύγουστο του 2019 έγινε η 6η κινητικότητα στο Όσλο της Νορβηγίας με θέμα:
"Effective Classroom Management" 19-23 Αυγούστου 2019
Στην επιμόρφωση συμμετείχε η εκπαιδευτικός Μαριαλένα Χριστοδουλίδου. Μέσα από διάλογο, debate, παιχνίδι ρόλων και case study κυρίως, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την αποτελεσματική διαχείρηση τάξης. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στους "δύσκολους μαθητές", "θετική επιβράβευση" , "αποτελεσματικός δάσκαλος"κτλ . Επιπρόσθετα έγινε αναφορά σε καλές πρακτικές που έχουν τεκμηριωθεί μέσω ερευνών.
Παρουσιάστηκαν ακόμη και κάποια ευρωπα'ι'κ'ά εκπαιδευτικά συστήματα (συγκεκριμένα πώς αντιμετωπίζονται δύσκολες περιπτώσεις μαθητών σε άλλες χώρες της Ευρώπης) και έγινε σύγκριση τους. Το περιεχόμενο του σεμιναρίου ήταν πολύ ενδιαφέρον.